середа, 21 серпня 2019 р.

З чого починається ЦНАП: з поваги до людини


На запитання «З чого починається Театр?» є швидка відповідь: «З вішака». Вже потім іде репертуар, актори та, звичайно, буфет. «Золоте» зерно правди в тому, що глядачі хочуть отримати естетичне задоволення не тільки від вистави, а й від місця перебування.

До чого тут Центр надання адмінпослуг (ЦНАП)? Це ж не видовищний заклад. Проте емоції, які хоче відчути людина при відвідуванні ЦНАП, ‒ майже ті самі, як при відвідуванні театру. Це, насамперед, задоволення, відсутність жалю за втраченим часом, вдячність.

Дослідження показало, що якість та повнота послуг ЦНАП залежить не тільки від фінансових і технічних можливостей, а насамперед від бажання місцевої влади та натхнення й професіоналізму керівника Центру.

Завдяки таким Центрам громадянам не потрібно оббивати пороги численних установ, щоб отримати різні довідки та інші документи, вистоювати у чергах – все в одному місці, у «єдиному вікні».

Зараз в Україні створено та працює майже 800 ЦНАП, у тому числі більше 150 – в об'єднаних територіальних громадах (ОТГ). Чи відповідає робота діючих ЦНАП вимогам Закону України «Про адміністративні послуги»? Чи задовольняє робота ЦНАП населення? Які в них труднощі та перспективи?

12 ЦНАП отримали бали за свою роботу

Відповіді на ці запитання спробували знайти експерти Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN під час моніторингу ЦНАП, який проводився у квітні-червні 2019 року в різних областях України.

Зокрема, експертна група громадської організації «Одеський інститут соціальних технологій» провела моніторинг роботи 12 ЦНАП в обласних центрах та ОТГ Вінницької, Одеської, Миколаївської, Херсонської, Київської, Кіровоградської та Черкаської областей. ЦНАП перевірялися за критеріями якості сервісу, облаштування приміщення та забезпеченості процесу надання послуг усім необхідним.