понеділок, 5 листопада 2018 р.

Pro i Contra або продовжуємо тему соціального замовлення

31 жовтня разом із закінченням різних святкувань (Жовтнева революція, народження комсомолу, архітектора, ненасильства, хелловін) закінчився і черговий етап впровадження соціального замовлення у Білій Церкві. Вірніше, подолання стереотипів, страхів та побоювань плюс - недовіри, розчарувань, сібурде та відвертої протидії.

Цього дня відбулися:

1. Навчальний тренінг для представників владних управлінь, які будуть замовниками (розпорядниками коштів) у соціальному замовленні і делегуватимуть своїх представників до складу конкурсної комісії. Процедурам і механізмам діяльності цієї комісії був присвячений тренінг, який провів експерт проекту Андрій Крупник - директор Одеського інституту соціальних технологій, один із розробників механізму соціального замовлення в Україні. Половина із майбутніх замовників цей вкрай важливий захід проігнорували. Поки що в чиновництві перемагає CONTRA.
Попри це, захід виявився неймовірно продуктивним, адже вдалося детально проговорити з учасниками всі ключові процедури роботи конкурсної комісії, виписати їх покроково.

неділя, 21 жовтня 2018 р.

Науково-методичні матеріали

45.  Крупник А. С. ГРОМАДСЬКИЙ КОНТРОЛЬ В УКРАЇНІ:ІСТОРІЯ ТА СУЧАСНІСТЬ
41. О.Дуліна, А Крупник. Форми співпраці суб’єктів з охорони громадського порядку та громадської безпеки
40. О.В.Дуліна, А.С.Крупник. Сфери та форми співпраці суб’єктів з охорони громадського порядку та громадської безпеки
39О.Дуліна. Взаємодія національної поліції України з громадськими формуваннями з охорони правопорядку
38A.Krupnyk.The rule of law in ukraine:State and ways of ensuring Themes of analytical report * By the results ofpublic monitoring in 2014-2015
37. А.Крупник, А.Орлова. РЕАЛИЗАЦИЯ НАЦИОНАЛЬНОЙ СТРАТЕГИИ СОДЕЙСТВИЯ РАЗВИТИЮ ГРАЖДАНСКОГО ОБЩЕСТВА ЧЕРЕЗ РЕГИОНАЛЬНЫЕ ПРОГРАММЫ
36. А.Крупник. Громадянське суспільство у системі національної безпеки України
35. А.Орлова. Як підрозділи по комунікаціях з громадськістю реалізують державну політику сприяння розвитку громадянського суспільства
34. А.Крупник. КОМЕНТАР щодо чергової зміни Урядом порядку формування і діяльності громадських рад
33. А.Орлова. "Підводні камені" децентралізації ‒ загрози народовладдю
32. А.Орлова. Європейське законодавство для громадської участі: уроки для України
31. А.Орлова. СПРИЯННЯ АКТИВНОМУ ДОВГОЛІТТЮ ЛЮДЕЙ ПОХИЛОГО ВІКУ ЯК СКЛАДОВА ДЕРЖАВНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ
30. А.С.Крупник, А.І.Орлова. ГРОМАДСЬКІ РАДИ В УКРАЇНІ: ПОШУК НАЙКРАЩОГО ФОРМАТУ ДІЯЛЬНОСТІ : друге дихання // Perspectives of science and education. Proceedings of the 4th International youth conference. SLOVO\WORD, New York, USA. 2018. Pp. 283-295.
29. Створення та діяльність органів самоорганізації населення Корисний досвід. Упорядник А.С. Крупник: Дніпровська міська рада. – 2017, – 50 с.
28. Легалізація та ресурсне забезпечення органів самоорганізації населення. Методичні рекомендації / Укладач А.С.Крупник: Дніпровська міська рада. – 2017, – 48 с
27. Створення та діяльність органів самоорганізації населення. Методичні рекомендації / Упорядник А.С.Крупник: Дніпровська міська рада. – 2017, – 53 с. 
26. А.С.Крупник. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ РЕГІОНАЛЬНИХ РЕСУРСНИХ ЦЕНТРІВ З РОЗВИТКУ МІСЦЕВОЇ ДЕМОКРАТІЇ Організаційно-методичні рекомендації    Режим доступу
25. К.С.Доскаленко, А.С.Крупник. Соціальний капітал. Енциклопедія державного управління: у 8 томах / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України; наук.-ред. колегія: Ю.В.Ковбасюк (голова) та ін. – Т. 8. – К.: НАДУ, 2011. – С. 541-544.  Скачать

вівторок, 4 вересня 2018 р.

ГРОМАДСЬКІ РАДИ В УКРАЇНІ: ПОШУК НАЙКРАЩОГО ФОРМАТУ ДІЯЛЬНОСТІ

Вже понад 25 років в Україні існує така інституціалізована форма владно-громадської взаємодії, як громадські ради (ГР), що створюються і діють при органах публічної влади.
Певним стимулом для органів влади щодо запровадження інституту ГР є вимоги, пов'язані із реалізацією Україною курсу на європейську інтеграцію. Оскільки чи не найголовнішою умовою прийняття будь-якої країни до складу «європейської сім'ї» є створення в ній інфраструктури демократичних інституцій та забезпечення належних умов для їхнього сталого функціонування.
Цим вимогам відповідають саме ГР. Адже через них як через форпост громадськості, що діє у безпосередній близькості до влади і в тісному контакті з нею, можна найбільш оперативно і конструктивно вирішувати нагальні питання суспільного значення.
З інституціональної точки зору, ГР можна розглядати як елементи соціальної інфраструктури українського суспільства, головними завданнями яких є захист та реалізація прав і свобод, виявлення, задоволення та узгодження соціальних потреб та інтересів населення.

Повний текст публікації викладений нижче (розгорніть, натиснувши білий квадратик у нижньому правому куті темного поля, при наведенні курсора мишки з'являється титр fullscreen).

четвер, 23 серпня 2018 р.

Заклик до громадських організацій: діємо разом!

Як ви думаєте, хто отримає вигоду від упровадження механізму соціального замовлення?
А хто найбільше виграє?
Хто може пручатися і всіляко опиратися?
Чому ті, хто пручатиметься, - недалекоглядні та можуть першими багато що втратити?
Подумали?..
Тепер дивіться...

Продовжуємо тему соціального замовлення. Наступний крок - Програма

Нагадаємо, що втіленню механізму соціального замовлення у Білій Церкві та Київській області присвячений відповідний проект, який ми виконуємо спільно з партнерами і за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.
Вже проведено ряд інформаційних заходів, розроблений і 15 червня 2018 р. зареєстрований у міськраді проект Положення про соціальне замовлення. Сподіваємося, його найближчого часу затвердять депутати міськради.
Своєї черги до депутатського подання і наступного затвердження очікує вже створений проект "Програми розв'язання пріоритетних соціальних проблем міста Біла Церква у 2019 році з використанням механізму соціального замовлення". Цей проект підготовлений експертами Одеського інституту соціальних технологій та Світового банку, опрацьований представниками організацій-партнерів. Тепер депутати міськради І.Гейло і А.Король мають його офіційно зареєструвати згідно регламенту.
За вказаним вище посиланням ви можете ознайомитися з проектом Програми, і ми запрошуємо висловити свої зауваження і пропозиції на адресу aurveda.bc@gmail.com.

вівторок, 7 серпня 2018 р.

АНАЛІТИЧНИЙ ЗВІТ за підсумками виконання проекту

Пропонуємо вам ознайомитися з Аналітичним звітом за підсумками виконання проекту "Громадський супровід реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства на регіональному рівні", який протягом 2017-2018 років виконувала Всеукраїнська асоціація сприяння самоорганізації населення у рамках проекту ПРООН "Громадянське суспільство задля розвитку демократії та прав людини в Україні" за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії та за участі експертів Одеського інституту соціальних технологій разом з експертами інших громадських організацій у складі Всеукраїнської коаліції.


четвер, 12 липня 2018 р.

Просто про складне соціальне замовлення від Дарії Тижбіряк

Понад 200 представників різних країн протягом 21-22 червня зустрілися у Києві на Форумі Активних Громадян. Метою заходу було створити платформу для обміну досвідом громадських активістів з України, а також із Азії та Африки щодо залучення громадян до процесу прийняття рішень та реформування в державі.
Під час форуму відбулися численні майстер-класи, у тому числі "Інструменти спрощення складної інформації" від Дарії Тижбіряк - досвідченого PR-менеджера, дизайнера, громадського активіста і нарешті приватного підприємця.
Рецепт від Дарії: "Прибираємо емоції, визначаємо цінну для читача інформацію та акцентуємося на ній".
Ми запитали її, як можна коротко розповісти про соціальне замовлення. Правда, довелося хвилин 5 пояснювати їй, що це таке, 20 секунд на роздуми і...

вівторок, 22 травня 2018 р.

Соціальне замовлення у Бiлiй Цeркві: передісторія та плановані дії


Ймовірно, більшості читачів словосполучення "соціальне замовлення" нічого не говорить. Більше того, якщо згадати 90-ті, то в дрижаки кидає вже сама згадка про "замовлення".


Ми вирішили не викидати на вас купу інформації, а поступово, крок за кроком рухатися до прояснення цієї простої та одночасно складної речі, задуманої та здійсненої у славному місті Одесі. А ще у кількох країнах Європи.
Але спочатку трохи про сам проект, як це говорилося на початку прес-конференції для місцевих ЗМІ.
"ВПРОВАДЖЕННЯ МЕХАНІЗМУ СОЦІАЛЬНОГО ЗАМОВЛЕННЯ У БІЛІЙ ЦЕРКВІ: 
КОНСПЕКТ ВИГОД І ПЛАН ДІЙ"
На заході виступили керівник проекту «Нова якість соціальних послуг через впровадження механізму соціального замовлення у Білій Церкві та Київській області» Валерій Панько, експерт-консультант проекту Андрій Крупник, депутат Білоцерківської міськради Ігор Гейло.
Валерій Панько представив проект, головною метою якого є допомогти мешканцям Білої Церкви та Київської області отримати необхідні соціальні послуги, які неповною мірою можуть надати державні та муніципальні установи через нестачу фінансування і кадрів відповідної кваліфікації.

четвер, 17 травня 2018 р.

Соціальне замовлення: конспект вигод і план дій для громадських активістів

Другий день роботи був ще більш насиченим. Спочатку невелика різнофахова група спробувала визначити найбільші соціальні проблеми у нашому місті, а також виявити пріоритети у вирішенні цих проблем. Звичайно, під час однієї зустрічі неможливо досягти необхідної глибини дослідження, але в нашому випадку це був практикум від А.Крупника, як організувати дослідження.Точніше, один із його видів. Потрібні ще цифри статистики - невдовзі сподіваємося отримати потрібні цифри. Ну і, звичайно, спостереження досвідченого науковця і практика з колосальним досвідом (маємо на увазі Андрія Крупника).

вівторок, 15 травня 2018 р.

Соціальне замовлення: конспект вигод і план дій для депутатів і посадовців міськради

В.Панько, А.Крупник, Г.Дикий, О.Сахарова,  В.Кошель, О.Турій
У понеділок 14 травня у великій залі Білоцерківської міськради зібралась невелика група депутатів (В.Кошель, І.Гейло і О.Шевченко) та посадовців з різних служб та установ міськради, дотичних до надання соціальних послуг населенню Білої Церкви.
Проте, трохи більше 20 слухачів  семінару про соціальне замовлення від Андрія Крупника не пошкодували про дві години спілкування з відомим науковцем і викладачем Одеського регіонального інституту управління Національної академії управління при Президентові України і в той же час практиком, автором численних інновацій у соціальній сфері.
"Я вперше у Білій Церкві, давно мріяв сюди потрапити, і ось з'явилась така нагода - на запрошення Товариства "Аюрведа" - допомогти вам піднятися на новий рівень соціальної солідарності всієї громади, взаємини влади з активними і адекватними громадянами. Ще одне  завдання - допомогти адекватним людям стати активними".
В.Панько, А.Крупник, О.Сахарова
Одним із зацікавлених слухачів став міський голова А.Дикий. Але не лише для нього прозвучали слова А.Крупника: "Я знаю принаймні 5 причин, чому влада має бути зацікавленою у впровадженні соцзамовлення.
1. Це престижно. Сьогодні цивілізовані люди вже не сприймають керівників, які не вміють/хочуть/люблять спілкуватися з громадськістю.
2. Відкрита і доступна влада стає суспільно легітимною. Коли громада визнає владу своєю.
3. Це джерело додаткових ресурсів.
4. Тісна співпраця з громадськими організаціями - представниками цільових груп дозволяє владі краще знати і розуміти проблеми у цих групах.
5. Співпраця з тими, хто висловлює свої думки, пропозиції дає можливість владі розділити з ними відповідальність за долю цього міста, рішення, які приймаються. Це солідарна відповідальність." 

вівторок, 3 квітня 2018 р.

Починаємо новий проект впровадження соціального замовлення у Бiлiй Цeрквi

Гарна новина: починаємо проект НОВА ЯКІСТЬ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ ЧЕРЕЗ ВПРОВАДЖЕННЯ МЕХАНІЗМУ СОЦІАЛЬНОГО ЗАМОВЛЕННЯ У БІЛІЙ ЦЕРКВІ ТА КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ.
Проект буде здійснено за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Відповідний контракт був підписаний сьогодні, 30 березня 2018 року.


Протягом року в Білій Церкві буде адаптована і впроваджена найкраща модель надання соціальних послуг громадськими організаціями – механізм соціального замовлення, створений громадськими активістами Одеси і який успішно діє вже 17 років. Набутий досвід буде поширений у Київській області. Буде створена і розміщена в Інтернет електронна інформаційно-методична база соціального замовлення як елемент соціальної франшизи.
Наші партнери у виконанні проекту:
Фонд "Творча Ініціатива"
Товариство дітей-інвалідів та їх батьків "Аюрведа" 
КП "Агенція стратегічного розвитку Білої Церкви"
ГО "Ми особливі"
До робочої групи проекту активно долучилися і депутати Білоцерківської міської ради Ігор Гейло та Андрій Король.

середа, 7 лютого 2018 р.

АНДРЕЙ КРУПНИК: Один из главных дефицитов нашего общества – дефицит чувства собственного достоинства

С Андреем Крупником мы смогли коротко поговорить в гаме отъезжающих общественных активистов – участников весьма амбициозного проекта, в котором его организаторы вознамерились не просто мониторить выполнение Национальной Стратегии развития гражданского общества на региональном уровне, но и стать некими Советчиками-Наставниками-Информаторами для властей. Тонкий одесский юмор и точные формулировки высоких материй на тему изменения страны вперемежку с «Андрей Семенович, вынесите мусор, пожалуйста» – все это составило замечательный фон для обсуждения очень серьезных тем. Представить этого человека в одном абзаце достаточно сложно, поэтому ограничимся скромными упоминаниями: кандидат политических наук, действующий преподаватель Национальной Академии управления при Президенте Украины, активный общественный деятель, возглавляющий Одесский институт социальных технологий, член Координационного совета содействия развитию гражданского общества при Президенте Украины.
– Андрей Семенович, представьте, пожалуйста, Ваш проект. Почему он нужен жителям Белой Церкви, Киева, Днепропетровска, Гуляй Поля или Вольной Кацапетовки?
– Мне кажется, что при выполнении этого проекта мы сможем восполнить один из главных дефицитов нашего общества: чувства собственного достоинства. Это чувство, которое обеспечивает желание и возможность человека защищать свои права и достойно их реализовывать. С одной стороны, заставляет тех, кому положено по своей должности, обязанностям, добросовестно выполнять свои функции. С другой стороны, помогает организовать себя, чтобы не превращаться в жлобов, скотов, а быть культурным, порядочным человеком. Вот что такое чувство собственного достоинства. Уважающий себя человек не может работать плохо.

вівторок, 6 лютого 2018 р.

Громадський супровід реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства на 2016-2020 роки на регіональному рівні


Даний проект поєднує громадський моніторинг та інформаційно-методичну підтримку як органів регіональної та місцевої влад, так і організацій громадянського суспільства. За підтримки ПРООН він здійснюється Асоціацією сприяння самоорганізації населення разом із партнерською громадською організацією «Одеський інститут соціальних технологій» та іншими організаціями громадянського суспільства, що діють в регіонах та на всеукраїнському рівні.
Метою діяльності є створення на регіональному рівні сприятливих умов для розвитку громадянського суспільства, практичного застосування різних форм демократії участі, налагодження ефективної взаємодії між громадськістю, органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування.
Громадський супровід Національної стратегії здійснюється у контакті із Адміністрацією Президента України, Кабінетом Міністрів України, центральними органами виконавчої влади, обласними державними адміністраціями, обласними воєнно-цивільними адміністраціями та Київською міською адміністрацією, які забезпечують реалізацію Національної стратегії на загальнодержавному та регіональному рівнях.