Ми вирішили не викидати на вас купу інформації, а поступово, крок за кроком рухатися до прояснення цієї простої та одночасно складної речі, задуманої та здійсненої у славному місті Одесі. А ще у кількох країнах Європи.
"ВПРОВАДЖЕННЯ МЕХАНІЗМУ СОЦІАЛЬНОГО ЗАМОВЛЕННЯ У БІЛІЙ ЦЕРКВІ:
КОНСПЕКТ ВИГОД І ПЛАН ДІЙ"
На заході виступили керівник проекту «Нова якість соціальних послуг через впровадження механізму соціального замовлення у Білій Церкві та Київській області» Валерій Панько, експерт-консультант проекту Андрій Крупник, депутат Білоцерківської міськради Ігор Гейло.
Валерій Панько представив проект, головною метою якого є допомогти мешканцям Білої Церкви та Київської області отримати необхідні соціальні послуги, які неповною мірою можуть надати державні та муніципальні установи через нестачу фінансування і кадрів відповідної кваліфікації.
Ініціатори впровадження соціального замовлення виходять із того, що у центрі уваги соціальної політики має бути людина з її проблемами і потребами, а не структура, створена для надання певних соціальних послуг. І слід підтримувати тих, хто може якісніше надати ці послуги.
Фактично, даний проект є яскравим прикладом впровадження цілісної соціальної технології, яка вже показала свою ефективність в інших містах України. В.Панько подякував за фінансову підтримку проекту з боку Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.
Експерт-консультант проекту Андрій Крупник (один із розробників механізму соціального замовлення в Україні) розповів, як запровадити у білоцерківській громаді соціальне замовлення, які можливості цей механізм відкриває для розвитку громади які для "підводні камені" можуть виникнути на шляху впровадження соціального замовлення.
Депутат міськради Ігор Гейло наголосив, що ініціативу Товариства дітей-інвалідів та їх батьків «Аюрведа» варто підтримати, адже соціальне замовлення відкриває можливість людям отримати такі послуги, які муніципальні установи не можуть надавати з тих чи інших причин.
Ініціатори впровадження соціального замовлення виходять із того, що у центрі уваги соціальної політики має бути людина з її проблемами і потребами, а не структура, створена для надання певних соціальних послуг. І слід підтримувати тих, хто може якісніше надати ці послуги.
Фактично, даний проект є яскравим прикладом впровадження цілісної соціальної технології, яка вже показала свою ефективність в інших містах України. В.Панько подякував за фінансову підтримку проекту з боку Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.
Експерт-консультант проекту Андрій Крупник (один із розробників механізму соціального замовлення в Україні) розповів, як запровадити у білоцерківській громаді соціальне замовлення, які можливості цей механізм відкриває для розвитку громади які для "підводні камені" можуть виникнути на шляху впровадження соціального замовлення.
Депутат міськради Ігор Гейло наголосив, що ініціативу Товариства дітей-інвалідів та їх батьків «Аюрведа» варто підтримати, адже соціальне замовлення відкриває можливість людям отримати такі послуги, які муніципальні установи не можуть надавати з тих чи інших причин.
«Що обіцяли депутати виборцям, коли йшли на вибори? Мабуть, у першу чергу, вирішення соціальних проблем територіальної громади.
Не знаю, чи вдалося їм виконати свої обіцянки, але зараз у них з’являється реальна можливість це зробити. Адже механізм соціального замовлення дозволяє владі разом із людьми виявити соціальні проблеми, оцінити їх пріоритетність і успішно вирішувати спільно з громадськими організаціями за рахунок бюджетних та інших коштів через укладення соціальних контрактів на конкурсній основі.
Така комплексна технологія виправдала себе в багатьох українських містах, не кажучи вже про закордоння. Наприклад, в Одесі соціальне замовлення чітко працює вже 17 років. При цьому до 9,5 мільйонів виділених бюджетних гривень громадські організації – виконавці замовлення додатково залучили ще 30,5 млн.
Ми готові допомогти впровадити цю технологію у Білій Церкві».
Андрій Крупник, науковець, громадський діяч
ДЛЯ ДОВІДКИ:
Андрій Крупник – директор Одеського інституту соціальних технологій, доцент Одеського регіонального інституту державного управління НАДУ при Президентові України, член Координаційної ради сприяння розвитку громадянського суспільства при Президентові України, керівник Аналітичного центру ‒ заступник голови Всеукраїнської асоціації сприяння самоорганізації населення.
Прийняття соціального замовлення на місцевому рівні дозволяє:
1. Залучити додаткові ресурси у сферу надання соціальних послуг.
2. Виявити найбільш гострі проблеми міста для можливості направити першочергові зусилля на їх вирішення.
3. Оцінити рівень задоволення мешканців міста якістю і асортиментом різних видів послуг.
4. Сприяти демонополізації ринку соціальних послуг у місті.
5. Надати можливість небайдужим мешканцям брати участь у вирішенні місцевих проблем.
6. Знайти інноваційні підходи до вирішення відомих місцевих проблем.
7. На основі конкуренції виробників соціальних послуг підвищити їхню якість і доступність.
8. Більш ефективно, адресно, відкрито і прозоро використовувати бюджетні кошти.
9. Перерозподілити відповідальність за вирішення місцевих проблем між владою та представниками громади.
Ґрунтовна публікація «Соціальне замовлення в Україні: досвід 10 років впровадження (збірник аналітичних та нормативно-методичних матеріалів)» розміщена на сайті Всеукраїнської асоціації сприяння самоорганізації населення: http://samoorg.com.ua/wp-content/uploads/2011/08/socialny-zakaz-v-ukraini.pdf
КОРОТКА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРОЕКТ
Дотепер найпоширенішим видом взаємодії держави і отримувача соціальних послуг залишається цільове бюджетне фінансування надавачів послуг – комунальних підприємств або установ. Проте одним із найбільш економних шляхів є соціальне замовлення, механізм якого був створений в м. Одесі 17 років тому і впроваджений уже більш ніж у 20 містах України. Він дозволяє органам влади залучати на конкурсній основі громадські організації (ГО) для вирішення пріоритетних соціальних проблем за рахунок бюджетних та небюджетних коштів.На жаль, чинна Постанова КМУ від 12.10.2011 № 1049, яка визначає Порядок проведення конкурсу проектів ГО, містить чимало вад, які порушують права учасників. Крім того, ця постанова є лише рекомендованою для місцевого самоврядування, тому її використання в місті в існуючому вигляді є, на думку експертів, недоцільним.
В Україні дедалі поширюється начебто близький за змістом механізм відкритого (громадського) бюджету. Проте цей механізм розглядає громадян та ГО переважно як спостерігачів і не передбачає майже ніякого їх впливу на процес реалізації самих проектів, який здійснює влада через комунальні або приватні підприємства. Крім того, він не передбачає залучення додаткових ресурсів у вирішення суспільних проблем.
Соціальне замовлення – це комплекс заходів з вирішення пріоритетних соціальних проблем певної громади силами громадських об’єднань у співпраці з органами місцевої влади шляхом розробки і реалізації соціальних проектів за рахунок бюджетних та інших коштів через укладення соціальних контрактів на конкурсній основі.
МЕТА ПРОЕКТУ
Сприяти поліпшенню надання соціальних послуг громадянам через впровадження механізму соціального замовлення у Білій Церкві та поширення цього досвіду у Київській області.
ЩО БУДЕ ЗРОБЛЕНО:
1. Інформаційна кампанія
- Навчальні семінари для депутатів і посадовців міськради, керівників ГО та представників соціально відповідального бізнесу Білої Церкви (за участю А.Крупника);
- прес-конференція для місцевих ЗМІ, інтерв'ю на місцевих телекомпаніях;
- соціальна реклама в Інтернеті;
- створення і поширення брошури "Соціальне замовлення: конспект вигод і план дій".
2. Впровадження механізму соціального замовлення
- буде розроблено проект Положення про соціальне замовлення у місті Білій Церкві, його обговорення на Круглому столі
- будуть виявлені пріоритетні соціальні проблеми міста (через аналіз чинних програм, аналіз звернень громадян та фокус-групові дискусії представників соціальних груп);
- буде розроблено проект цільової Програми вирішення пріоритетних проблем міста Білої Церкви з використанням механізму соціального замовлення;
- буде сформована бюджетна пропозиція до проекту міського бюджету;
- буде створено спеціальний сайт «Соціальне замовлення у Білій Церкві»;
- буде проведено навчання для посадовців і депутатів міськради, керівників ГО, громадських активістів з питань:
o виявлення пріоритетних соціальних проблем;
o підготовки проектів на конкурс;
o організації конкурсу, ухвалення соціальних контрактів і виконання обраних проектів
3. Узагальнення і поширення отриманого досвіду
- будуть створені інформаційно-методичні відеокліпи;
- вийдуть електронні публікації з рекомендаціями щодо впровадження соціального замовлення у громаді та характерними помилками при впровадженні соціального замовлення: як їх не допустити або виправити;
- здійснюватиметься моніторинг і оцінка впровадження механізму соцзамовлення у Білій Церкві, будуть напрацьовані рекомендації щодо запровадження цього механізму на обласному рівні;
- буде проведено семінар у Білій Церкві для міських голів міст обласного значення та ОТГ Київської області та їх заступників, представників громадських рад;
- на сайті «Соціальне замовлення у Білій Церкві» будуть розміщені інформаційно-методичні матеріали щодо впровадження механізму соціального замовлення.
Очікується, що до цієї роботи буде залучено більше 300 осіб.
Проект "Нова якість соціальних послуг через впровадження механізму соціального замовлення у Білій Церкві та Київській області" виконує Білоцерківське міське товариство дітей-інвалідів та їх батьків «Аюрведа» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.
Проект "Нова якість соціальних послуг через впровадження механізму соціального замовлення у Білій Церкві та Київській області" виконує Білоцерківське міське товариство дітей-інвалідів та їх батьків «Аюрведа» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні.
ПІДСУМКИ КОНКУРСУ
соціальних проектів для реалізації Програми розв'язання
пріоритетних соціальних проблем міста Одеси у 2018 році
Організація
|
Назва проекту
|
Середня оцінка
|
Місце у номінації
|
Розподіл бюджетних коштів, грн
|
І НОМІНАЦІЯ. СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ ТА ЇХ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ
| ||||
ГО інвалідів «Дорога добра»
|
Соціальний захист осіб з інвалідністю та їх соціально-психологічна реабілітація
|
79,9
|
І
|
79,000
|
ІІ НОМІНАЦІЯ. БОРОТЬБА ІЗ БЕЗДОМНІСТЮ, ДИТЯЧОЮ БЕЗПРИТУЛЬНІСТЮ ТА БЕЗДОГЛЯДНІСТЮ
| ||||
ГО «Благодійна установа «Духовне відродження»
|
Програма духовно-морального виховання і соціально-психологічної реабілітації дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, «ШАНС»
|
78,5
|
І
|
83,000
|
ГО «Пересипчанка»
|
Громадський табір «Промінь надії» для «Дітей вулиці»
|
76,1
|
ІІ
|
50,000
|
БО «Сім’я»
|
Рідні діти. Поміч бездоглядним дітям та малозабезпеченим сім’ям
|
61,5
|
ІІІ
|
33,700
|
ІІІ НОМІНАЦІЯ. ПРОФІЛАКТИКА СНІДУ, ВІЛ-ІНФЕКЦІЇ ТА НАРКОМАНІЇ У М. ОДЕСІ
| ||||
ГО «Медична правда»
|
Розширення мережі пунктів замісної підтримувальної терапії для споживачів наркотиків у місті Одесі
|
80,0
|
І
|
83,000
|
БФ «Карітас Одеса УГКЦ»
|
Забезпечення базовими продуктами харчування ВІЛ-інфікованих в термальній стадії, які неспроможні самостійно себе обслуговувати
|
69,8
|
ІІ
|
50,000
|
ГО «Молодіжний центр розвитку»
|
Активна, здорова молодь, чисте довкілля – майбутнє Одеси
|
64,8
|
ІІІ
|
33,700
|
IV НОМІНАЦІЯ. СПРИЯННЯ ЗАЙНЯТОСТІ ТА АКТИВНОМУ ДОВГОЛІТТЮ ЛЮДЕЙ ПОХИЛОГО ВІКУ
| ||||
БО «Соціального захисту старості громадян «Теплий дім»
|
Мудрість та активне довголіття
|
80,5
|
І
|
83,000
|
ГО «Академічний центр «Наука та освіта»
|
ПОВЕРНЕНІ ІМЕНА: долі одеситів, репресованих у 1920-1980-ті роки органами ВУЧК-ГПУ-НКВД-КГБ
|
60,1
|
ІІІ
|
33,700
|
V НОМІНАЦІЯ. СОЦІАЛЬНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ТЯЖКОХВОРИХ, У ТОМУ ЧИСЛІ ВДОМА ТА В СТАЦІОНАРНИХ УСТАНОВАХ
| ||||
БО «Хесед шаарей ціон»
|
Соціальне обслуговування тяжкохворих, у тому числі вдома та в стаціонарних установах
|
83,5
|
І
|
83,000
|
VI НОМІНАЦІЯ. СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ТА АДАПТАЦІЯ ТИМЧАСОВО ПЕРЕСЕЛЕНИХ ОСІБ, УЧАСНИКІВ АТО ТА ЧЛЕНІВ ЇХ СІМЕЙ
| ||||
ГО «Правозахисне товариство «Співдружність»
|
Створення системи комплексного розв’язання основних проблем соціально-психологічної реабілітації та адаптації внутрішньо переміщених осіб на основі підвищення активності ВПО, взаємодопомоги та тісній взаємодії з органами місцевого самоврядування
|
78,8
|
І
|
83,000
|
VII НОМІНАЦІЯ. СПРИЯННЯ РОЗВИТКУ САМООРГАНІЗАЦІЇ НАСЕЛЕННЯ У М. ОДЕСІ
| ||||
Орган самоорганізації населення комітет мікрорайону «Фонтанський» у місті Одесі
|
Центр соціально-культурного розвитку та дозвілля при комітеті самоорганізації мікрорайону
|
70,9
|
I
|
83,000
|
ГО «Одеське міське громадське об'єднання «Асоціація самоорганізації населення міста Одеси»
|
Коворкінг як механізм вдосконалення системи самоорганізації населення міста Одеси
|
66,2
|
II
|
50,000
|
Орган самоорганізації населення комітет мікрорайону «Шкільний» у місті Одесі
|
Самоорганізація населення – механізм вирішення проблем соціального плану
|
61,2
|
III
|
33,700
|
VIII НОМІНАЦІЯ. ВИРІШЕННЯ СОЦІАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ МОЛОДІ
| ||||
БО «Фонд розвитку спорту та громадських ініціатив Одеси імені Сергія Ісаєвича Уточкіна»
|
Фестиваль спорту
|
80,9
|
I
|
68,000
|
ГО «Лінія захисту»
|
Експертна «Pro bono» підтримка молоді Одеси. Я керую своїм життям
|
71,2
|
IIІ
|
33,700
|
Молодіжна ГО «Правозахисна організація «Феміда»
|
Форум молодіжних лідерів – наметове містечко 2018
|
68,2
|
ІІІ
|
33,700
|
IX НОМІНАЦІЯ. СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ САМОБУТНОСТІ ТА ЕТНІЧНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ НАЦІОНАЛЬНО-КУЛЬТУРНИХ ТОВАРИСТВ (ОБ’ЄДНАНЬ) М. ОДЕСИ
| ||||
ГО «Єврейський молодіжний центр «Гілель»
|
Міжнародний фестиваль «Інтелектуальні війни «Гілеля» 2018»
|
86,8
|
I
|
83,000
|
ГО «Одеське відділення Національної спілки кінематографістів України»
|
Кіноклуб «Мірограф»
|
75,1
|
ІІ
|
70,000
|
X НОМІНАЦІЯ. СПРИЯННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ГРОМАДСЬКИХ ОБ’ЄДНАНЬ ВЕТЕРАНІВ ТА СОЦІАЛЬНІЙ ЗАХИЩЕНОСТІ ЇХ ЧЛЕНІВ
| ||||
ГО «Правова корпорація»
|
Юридичне піклування
|
80,2
|
ІI
|
50,000
|
Орган самоорганізації населення комітет мікрорайону «Південно-Західний масив» у місті Одесі
|
Ветерани – золотий фонд громади
|
61,5
|
ІІІ
|
33,700
|
XII НОМІНАЦІЯ. ЕКОЛОГІЧНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОГО НАПРЯМУ
| ||||
Орган самоорганізації населення комітет мікрорайону «Пересипський» в місті Одесі
|
Громада Пересипу на захист довкілля
|
63,5
|
II
|
52,200
|
РАЗОМ
|
1 286 100
|
Оприлюднено в газеті “Одесский вестник” №17 від 28.04.2018 р.
Немає коментарів:
Дописати коментар