Страницы

Напрямки роботи

Канали

субота, 21 грудня 2019 р.

КОМЕНТАР А.С. КРУПНИКА стосовно Методичних рекомендацій Мінрегіону щодо оцінки рівня спроможності територіальних громад

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо оцінки рівня спроможності територіальних громад
 Аналітичний звіт  
     
Добре, що нарешті з'явилися рекомендації щодо оцінювання рівня спроможності територіальних громад. Адже на жаль, ані в Законі "Про добровільне об'єднання територіальних громад", ані в урядовій Методиці формування спроможних територіальних громад немає чіткого визначення складових цієї спроможності, що не дає можливості як належно спроектувати майбутню конфігурацію громад при об'єднанні, так і оцінити спроможність вже створених ОТГ.

Прикро, що цей важливий методичний документ з'явився лише на шостому році реформування системи місцевого самоврядування. Що тепер робити, якщо за результатами оцінки деякі із вже створених ОТГ виявляться зовсім неспроможними? Адже можливості "переграти" об'єднання зараз у законі не передбачено.

Важливо, що у згаданій методиці враховані рекомендації партнера Одеської регіональної експертної мережі UPLAN – Всеукраїнської асоціації сприяння самоорганізації населення, експерти якої провели в регіонах дослідження стосовно перспективності перспективних планів. Результати дослідження разом із пакетом рекомендацій було представлено Міністерству розвитку територій та громад [1]. 
         

пʼятниця, 15 листопада 2019 р.

Поліція з народом?

На сучасному етапі державотворення відбуваються досить неоднозначні реформаторські процеси, але об’єднує їх – і реформу децентралізації влади, і реформу поліції, спільна мета: розбудова безпечної та стабільної громади.

Зміни в сучасному українському суспільстві, його економічній і політичній сферах закономірно впливають на процес формування нових взаємовідносин між державою, її інституціями та громадянським суспільством. Національна поліція запроваджує нову філософію у роботі - перехід від карального органу до сервісної служби та співпрацю з громадськістю; у громадах зя’вились громадські формування з охорони громадського порядку; місцева влада розробляє безпекові програми.

Але в той же час новий зміст взаємовідносин між правоохоронцями і тими, хто потребує їх допомоги ускладняється відсутністю структури взаємодії всіх гілок влади, поліції та громадськості. Незважаючи на законодавчо закріплені положення щодо реалізації спільних проектів поліції з громадськістю, відсутність на місцевому рівні спільних програм дій призводить до того, що на практиці кожен виконує свою не просту роботу, а потреби суспільства у безпеці громадян у повсякденному житті не задоволені. А безпека життя, здоров’я людей та їх майна є необхідною умовою існування та розвитку будь якого населеного пункту, від невеликого села та містечка до мільйонного міста.

понеділок, 14 жовтня 2019 р.

Наявність дієвої інфраструктури громадянського суспільства – запорука сталого розвитку малих міст в Україні

В період реформування системи місцевого самоврядування малі міста продовжують відігравати важливу роль у формуванні поселенської мережі. Але, на жаль, питанням розвитку інфраструктури громадянського суспільства (ГС) та залучення громадськості до управління ними приділяється недостатньо уваги.

В якості інфраструктури ГС розглядаємо сукупність суб'єктів, об’єктів та засобів, силами яких, через які та за допомогою яких ГС виконує свої функції, взаємодіючи при цьому з органами публічної влади і бізнесом.

Нами зроблено порівняльну оцінку стану інфраструктури ГС у 24 малих містах – по одному в кожній області України з населенням від 14 до 19 тисяч. Стан інфраструктури ГС в обраних містах оцінювався по їх сайтах за ступенем відображення завдань Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства [2] у місцевих нормативних актах, місцевих стратегіях і програмах, за наявністю в цих документах норм щодо відкритості органів влади та громадської участі, а також за наявністю та дієвістю публічних та громадських суб'єктів, які забезпечують владно-громадську комунікацію.

субота, 12 жовтня 2019 р.

"З ЛЮДЬМИ І ДЛЯ ЛЮДЕЙ" – ЗАПОРУКА ЕФЕКТИВНОГО БАГАТОРІВНЕВОГО ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ

11 жовтня ц.р. в ОРІДУ НАДУ при Президентові України відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція за міжнародною участю: "Публічне управління: традиції, інновації, глобальні тренди", на якій виступив з доповіддю Андрій КРУПНИК, доцент кафедри публічного управління та регіоналістики, директор Одеського інституту соціальних технологій, заступник голови Всеукраїнської асоціації сприяння самоорганізації населення, канд. політ. наук.




Спочатку з'ясуємо, у чому сутність багаторівневого управління та які складові його ефективності?

Під багаторівневим публічним управлінням ми розуміємо систему інституцій, засобів та дій органів публічної влади різного управлінського рівня (наднаціонального, загальнодержавного, регіонального, місцевого і локального), скоординованих між собою та з недержавними партнерами, яка забезпечує досягнення спільно визначених цілей у певних сферах суспільного життя на основі поєднання територіального та галузевого підходів.

У принципі "З людьми і для людей" поєднуються одночасно два базові компоненти: мета ("для людей") та засіб її досягнення ("з людьми").

Зазначена мета досягається за умови: 1) чіткого розуміння органами публічної влади та іншими учасниками процесу соціальних потреб та інтересів різних цільових груп суспільства і 2) адресних дій щодо задоволення цих потреб та інтересів.

Зазначений засіб досягнення вказаної мети є проявом сервісно-орієнтованої державної політики і будується на відкритості влади, громадській участі та комунікаціях на усіх етапах прийняття та реалізації управлінських рішень.

А ефективним багаторівневим публічним управлінням можна вважати таке, що забезпечує результативність, продуктивність та економність досягнення поставленої мети.

пʼятниця, 27 вересня 2019 р.

Сучасна бібліотека – ресурс для розвитку громади

Декілька років тому відомий англійський письменник Ніл Гейман у своїй статті задався питанням, чому наше майбутнє залежить від бібліотек та читання. Статтю не лише поширили та опублікували на своїх блогах провідні вітчизняні книгозбірні, а й провели низку заходів, де обговорили роль бібліотек в сучасних умовах розвитку гуманітарного суспільства. 

Їх роль зростає – це вже визнано їх практичною роботою. І не лише тому, що вони якісно змінюють напрями своєї діяльності, а й тому, що стають комунікативними центрами у громаді.

Надання послуг сучасними бібліотеками ґрунтується не тільки на використанні фонду конкретної установи. Нове бачення роботи передбачає використання принципово нових можливостей доступу до інформації незалежно від часу й місцезнаходження як документа, так і користувача.

З одного боку, бібліотека пропонує доступ до інформаційних ресурсів, що належать іншим суб’єктам інформаційного простору, у тому числі представленим у мережі Інтернет. З іншого – створює електронні інформаційні ресурси (бази даних, колекції оцифрованих документів, веб-сайти та веб-портали), що перебувають за її фізичними стінами. Умовно кажучи, сучасна бібліотека стає вузловим центром, який концентрує та розподіляє інформаційні потоки.

середа, 21 серпня 2019 р.

З чого починається ЦНАП: з поваги до людини


На запитання «З чого починається Театр?» є швидка відповідь: «З вішака». Вже потім іде репертуар, актори та, звичайно, буфет. «Золоте» зерно правди в тому, що глядачі хочуть отримати естетичне задоволення не тільки від вистави, а й від місця перебування.

До чого тут Центр надання адмінпослуг (ЦНАП)? Це ж не видовищний заклад. Проте емоції, які хоче відчути людина при відвідуванні ЦНАП, ‒ майже ті самі, як при відвідуванні театру. Це, насамперед, задоволення, відсутність жалю за втраченим часом, вдячність.

Дослідження показало, що якість та повнота послуг ЦНАП залежить не тільки від фінансових і технічних можливостей, а насамперед від бажання місцевої влади та натхнення й професіоналізму керівника Центру.

Завдяки таким Центрам громадянам не потрібно оббивати пороги численних установ, щоб отримати різні довідки та інші документи, вистоювати у чергах – все в одному місці, у «єдиному вікні».

Зараз в Україні створено та працює майже 800 ЦНАП, у тому числі більше 150 – в об'єднаних територіальних громадах (ОТГ). Чи відповідає робота діючих ЦНАП вимогам Закону України «Про адміністративні послуги»? Чи задовольняє робота ЦНАП населення? Які в них труднощі та перспективи?

12 ЦНАП отримали бали за свою роботу

Відповіді на ці запитання спробували знайти експерти Громадської мережі публічного права та адміністрації UPLAN під час моніторингу ЦНАП, який проводився у квітні-червні 2019 року в різних областях України.

Зокрема, експертна група громадської організації «Одеський інститут соціальних технологій» провела моніторинг роботи 12 ЦНАП в обласних центрах та ОТГ Вінницької, Одеської, Миколаївської, Херсонської, Київської, Кіровоградської та Черкаської областей. ЦНАП перевірялися за критеріями якості сервісу, облаштування приміщення та забезпеченості процесу надання послуг усім необхідним.

четвер, 27 червня 2019 р.

Конференція з реформ в Україні

Детальніше: українською , англійською
З 2014 року, та і раніше, ми спільно працюємо над втіленням в Україні цілої низки реформ. Вони вже посприяли створенню кращих можливостей життя для громадян, та потрібно ще багато зробити для імплементації їх та решти у майбутньому.
Тому Канада допомагає організувати та провести Конференцію з питань реформ в Україні, яка відбудеться 2-4 липня в Торонто, Онтаріо
.
Конференція об'єднає понад 500 представників влади, приватного сектору, громадянського суспільства та міжнародних партнерів для налагодження зв'язків, обговорення програми реформ в Україні, досягнутих успіхів, викликів, та подальших кроків.
РПР та Канада були б вдячні, якби Ви підтримали цю чудову ініціативу на Ваших сторінках та сторінках Ваших організацій у соціальних мережах!
Facebook: @UkrReformConf | @ConfReformesUkr
Twitter: @UkrReformConf | @ConfReformesUkr
Також можна поділитися відео URC2019, яке доступне англійською та українською мовами:

Twitter: англійськоюукраїнською 
Facebook: англійськоюукраїнською
Також пропонуємо твітнути #URC2019 і тегнути @UkrReformConf. Є кілька простих твітів/постів, щоб поширити інформацію про #UkraineReformConference у Twitter чи Facebook!
       
Ми будемо в #Toronto 2-4 липня на #URC2019! 
Обговорюємо верховенство права, децентралізацію, охорону здоров'я та освіту @UkrReformConf.
      
 2-4 липня в Канаді зустрінеться більше 500 представників влади, приватного сектору, громадянського суспільства та міжнародних партнерів для обговорення програми реформ в Україні. 
       Дякуємо Канаді за допомогу в проведенні #URC2019 у Торонто цього року! Разом ми можемо забезпечити інклюзивний та сталий розвиток в #Ukraine.
Дізнатися більше: www.ukrainereformconference.com @UkrReformConf
Підтримаємо разом Конференцію та "Принципи Торонто"!
Більше про цей візійний документ: українською
англійською

вівторок, 23 квітня 2019 р.

Публічна презентація проектів




Після завершення оцінки проектів, поданих на конкурс соціального замовлення, відбувається їх публічна презентація. Поради щодо публічної презентації проектів конкурсу соціального замовлення від Андрія Крупника - директора Одеського інституту соціальних технологій, доцента ОРІДУ НАДУ при Президентові України.

вівторок, 19 березня 2019 р.

Соціальне замовлення: просто про складне від Андрія Крупника

Пропонуємо вам невеликий відеоконспект від Андрія Крупника на тему соціального замовлення.


І запам'ятайте їхні імена, щоб не помилитися тоді, коли наш голос буде почутим і впливовим. А це буде вельми скоро.
Наголошуємо, що цей механізм просто унікальний тим, що виграють практично усі сторони процесу: і громадяни, і влада, і громадські організації. Але виграють тільки сторони, які грають чесно.
Спритники, що звикли вирішувати справи "під килимом", однозначно програють. Тому уважно придивіться до тих, хто відкрито чи приховано протидіє впровадженню соціального замовлення.